درباره ما ارتباط با ماپیوندها


«زگیل تناسلی» بسرعت در حال انتشار است

٢٨ آذر ١٣٩٢ ساعت ٠٨:۵٩
شماره خبر: ١٣١٢٨۶٠٨٠٣۴٧٨٣٧٣۶٢٠

رئیس انجمن مددکاری از شیوع بیماری خطرناکی به نام زگیل تناسلی خبر داد. به گفته وی برای این بیماری هیچ راهکار درمانی وجود ندارد ولی تاکنون حدود ۱ میلیون نفر به آن مبتلا شده‌اند.

بیماری زگیل تناسلی بسرعت منتقل می‌شود و تنها راه مقابله با آن پیشگیری به روش واکسیناسیون است که مثل فلج اطفال به همه زده شود زیرا همه در معرض خطرند اما این واکسن در ایران موجود نیست و افراد باید آن را از خارج از کشور تهیه کنند.
به گزارش جام جم سرا به نقل از آفتاب، مصطفی اقلیما، مددکار اجتماعی و رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی، در پاسخ به سوال که چه بیماری‌های مقاربتی به جز ایدز اکنون در بین مردم رواج دارد گفت: بیماری‌های عفونی وجود دارند اما قابل درمان هستند و بیماری‌هایی مانند سفلیس هم که دیگر تقریبا ریشه کن شده‌اند. اما بیماری‌ای که امروز بسیار رواج پیدا کرده است و از ایدز هم خطرناک‌تر است بیماری زگیل تناسلی است. در این بیماری زگیل‌هایی روی آلت تناسلی ایجاد می‌شود و در حین مقاربت جنسی بسرعت منتقل می‌شود. این زگیل‌ها سبب عفونت و سرطان می‌شود و افراد مبتلا همچنین نمی‌توانند دیگر بچه‌دار شوند.
اقلیما افزود: این بیماری درمان سختی دارد و تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری است و آن هم فقط توسط واکسن انجام می‌شود. البته حتی یک عدد هم از این واکسن در ایران موجود نیست و افراد باید آن را از خارج از کشور تهیه کنند.
این مددکار اجتماعی گفت: بعضی آقایان برای درمان این بیماری لیزر درمانی می‌کنند اما فایده‌ای ندارد و پس از ۱۰ روز تا یک ماه دوباره بیماری باز می‌گردد. بعضی از متخصصین طب سنتی هم می‌گویند که شاید سه بار استفاده از داروی نظافت باعث درمان آن شود که این امر از لحاظ علمی ثابت نشده است.
اقلیما ادامه داد: ظرف یک سال گذشته این بیماری به شدت شیوع یافته و چون از راه مقاربت انتقال پیدا می‌کند سرعت شیوع آن بسیار زیاد است. سال گذشته روزانه ۱ تا ۲ نفر مبتلا به من مراجعه می‌کردند در حالی که امسال روزی ۱۰ الی ۱۵ آقا که به این بیماری مبتلا هستند به من مراجعه می‌کنند. تاکنون شاید حداقل یک میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده باشند و این بیماری در آستانه اپیدمی شدن است.
وی افزود: باید سریعا از خارج واکسن تهیه شود و مثل فلج اطفال به همه زده شود زیرا همه در معرض خطر هستند، همچنین تاکنون در این باره اطلاع رسانی نشده است و باید هرچه زود‌تر آموزش و اطلاع رسانی شروع شود.
رئیس انجمن علمی مددکاران در آخر گفت: من از وزیر بهداشت استمداد می‌کنم و هشدار می‌دهم که برای این مسئله کاری انجام دهد زیرا در آینده خیلی دیر خواهد شد و دیگر هیچ کاری نمی‌توان کرد.

0 0 
شما چه نظری دارید؟ آن را با ما و دیگران در میان بگذارید.

نظرات

با تشکر، نظر شما پس از تایید در سایت نمایش داده می‌شود.
ali

28 آذر 1392 ساعت 16:12

azizan masool ishala khodeshun begiran bad be fekr mioftan

سلمان فارسی

29 آذر 1392 ساعت 06:46

سلام علت به وجود آمدن این بیماری چیست؟ علت خاصی دارد؟ آیا این بیماری خو به خود به وجود می آید یا با نزدیكی كردن به وجود می آید؟ باتشكر

به نقل از ویكی پدیا: این ویروس در اثر تماس نزدیك با پوست یا مخاط فرد آلوده به فرد سالم منتقل می‌شود و به راحتی از فردی به فرد دیگر سرایت می كند. بعد از تماس جنسی با فرد آلوده نیز انتقال می‌یابد. البته در نظر داشته باشید كه ویكی پدیا دانشنامه‌ای آزاد است، نه به طور كامل علمی.

شمیم

29 آذر 1392 ساعت 10:24

خوب مگه الان دغدغه سیاستمداران كم شدن تعداد فرزند نیست؟ این بیماری م كه باعث نازا شدن میشه. به جای بیلبورد های بی ربط زدن بیارید واكسن این بیماری را توزیع كنید تا جلوی نازا شدن مردم را بگیرید

Amir

29 آذر 1392 ساعت 10:31

سلام علاوه بر واكسن . راه اصلی پیشگیری پایبندی به اخلاق اسلامی و رعایت مسائل شرعی است.

mohammadreza

29 آذر 1392 ساعت 11:52

این بیماری باید توسط وزارت درمان به مردم اطلاع داده شودتا برای آن چاره ای اندیشیده شود و باید راهكاری برای تهیه واكسن این بیماری پیدا شود.

ستاره

29 آذر 1392 ساعت 14:18

باسلام وخسته نباشید به شما عزیزان آخه آدم عاقل مجبوره كه روابط نامشروع داشته باشه كه به مرض دچار بشه

مسعود

29 آذر 1392 ساعت 14:52

پاسخ به امیر: مگر این بیماری مسلمان و غیر مسلمان میشناسه كه میگی باید مسائل شرعی رعایت بشه. هنوز كه اعلام نشده خواستگاه و علت اصلی بیماری چیست. سعی كن در اظهار نطراتت كمی هم فكر كنی.

ابوطالب رحیمی

29 آذر 1392 ساعت 17:32

هر چی هست این بیماری ها خاص انسانه و در سایر موجودات مشاهده نمی شه كه به نظر من علت اصلی اون زندگی غیر طبیعی ما انسان ها است. هیچ حیوانی در طبیعت (به جز معدود حیواناتی كه انسان گه گاه به اونا غذای پخته می ده!) غذاشون رو با حرارت آتش نابود و غیر قابل مصرف نمی كنند و غذای طبیعی شون رو می خورند. اگه گوشتخوارند گوشت می خورند، اگه گیاهخوارند گیاه می خورند، اگه میوه خوارند میوه می خورند و ... اما همه اینا رو به صورت طبیعی و بدون دخالت آتش می خورند به همین جهت هم هست كه حتی به عنوان مثال همین خر كه یكی از باهوش ترین حیوانات طبیعته و ما به غلط اون رو نفهم و نادان خطاب می كنیم (چرا كه همواره بهش ظلم می كنیم و اون هم هیچی نمی گه! ) حتی یه سرماخوردگی ساده هم نمی گیره چه برسه به دیابت، ام اس، سرطان، سكته و ... كه به هر حال اگه از ما باهوش تر هم نباشه حداقل سالم تره! بدون هیچ شك و شبه ای انسان بیمارترین موجود روی كره زمینه (یكی نگاهی به فهرست بیماری ها در سایت ویكی پدیا بندازید و ببینید كدوم حیوان در طبیعت به اندازه ما بیماری داره!) ما فقط با ادعای اشرف مخلوقات بودن و فریفته علم و دانش پزشكی اشتباه خودمون شدن، در باتلاقی گرفتار شدیدم كه هر چه بیشتر دست و پا می زنیم بیشتر در منجلاب بیماری ها و فساد فرو می ریم.

مرتضی كاشانی متین

29 آذر 1392 ساعت 20:40

با سلام بلاخره مالم نشد ریشه این بیماری از كجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا این هم یكی دیگر از مسائل سره كاری جدید است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من هنوز هیچ گزارشی از این بیماری در اروپا نشنیدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نامه این بیماری را لطفآ به اینگیلیسی و آلمانی الان كنید تا بتوان تحقیقی در این رابطه انجام شود با درود و تشكر مرتضی ا ز آلمان

با سپاس از شما؛ در صورت انتشار نظر تازه‌ای از مسئولان یا كارشناسان مرتبط در این زمینه، اطلاع‌رسانی خواهیم كرد. این خبر به نقل از منبع مذكور در مطلب، به منظور اطلاع‌رسانی به خوانندگان بازنشر شده است و اگرچه منابع دیگری نیز آن را نقل كرده‌اند، جام جم سرا مسئولیتی در این باره ندارد.

یاسین

30 آذر 1392 ساعت 08:06

پاسخ به مسعود: بله حق با شماست اما اسلام كه میگه روابط نامشروع نداشته باشید چندین علت می تونه داشته باشه كه یكیش همین انتقال بیماری هاست و چه مسلمان و چه غیر مسلمان اگه رعایت كنند حداقل یكی از راههای عمده شیوعش كه رابطه نامشروع هست بسته میشه و فرقی هم نمی كنه كه خواستگاهش چی باشه چون به هر حال یكی از راههای انتقالش روابط خارج از چارچوب خانواده هستش شما هم سعی كن در اظهار نظرات فكر كنی

kevin

30 آذر 1392 ساعت 11:22

در ایران یعنی هر یك روز 10نفر به همسر خود خیانت می كنند؟ فكر كنم برای ایران زیاد باشه این عدد.

حمید

30 آذر 1392 ساعت 14:15

لطفا جبهه نگیرید اپیدمی یعنی هم گیر ... بترسید و پی فرافكنی نباشید ربطی به روابط مشروع و نامشروع ندارد...شعار ندهید بی خیال این داستانها شوید اسم لاتین genital warts

مارال

1 دی 1392 ساعت 09:17

دوست شوهر من به این بیماری مبتلا شده، نباید به این زگیل ها دست زد، متأسفانه چون مردم ما خجالت می كشند در اینطور مسائل به پزشك مراجعه نمی كنند و می خوان خود درمانی كنند كه كار بسیار اشتباهی است، اون زگیلش رو كنده و باعث شده كه بیشتر تكثیر بشه و نزدیكیش با همسرش رو هم قطع نكرده بوده و همسرش هم بیشتر از خودش دچار این عارضه شده ، دستگاه تناسلی هر دو پر از زگیل شده شوهر دوست خودمم این بیماری رو گرفته و اون هم متأسفانه خوددرمانی كرده و فكر كرده كه با چسب زگیل می تونه درستش كنه، دوستان لطفاً به كسانی كه می شناسید اطلاع رسانی كنید تا دیگران هواسشون باشه این بیماری از طریق تماس با پوست فرد مبتلا انتقال پیدا می كنه پس این دلیل به این نمی شه كه شریك شما داره به شما خیانت می كنه

مهردا

2 دی 1392 ساعت 16:21

دولت می تواند مشكلات ما را حل كند ولی فكر میكنم بااین همه مشغله نتواند باید وزارت بهداشت و وزیر بهداشت به عنوان تنها فردی كه می تواندجامه ایرانی رو نجات دهد باوارد كردن دارو مورد نیاز ویا همان واكسیناسیون هم ملت را به عنوان یك ایرنی وهم خود ایشان در جامع پزشكی دین را ادا كند

مهسا محمدی

3 دی 1392 ساعت 15:04

سلام ..درصورت بروز زگیل تناسلی شما گوشت اردك را با نمك كوبیده تا نمك در خوردش بره و نازك بشه بعد به مدت نیم تا چهل پنج دقیقه بر روی محل بذارید .. در روز سه بار اینكار انجام دهید تا مشكل حل شود..

گفتنی است كه انتشار نظر خوانندگان به معنای تأیید یا رد، موافقت یا مخالفت، توصیه یا تحذیر جام جم سرا درباره هیچ كدام از نظرهای ارائه شده نیست.

سید حمید موسوی

3 دی 1392 ساعت 15:55

دولت مسول تهیه كردن جنین واكسن محمی برای مردم است

mohamad

3 دی 1392 ساعت 15:57

سلام، ببخشید چندتا سئوال داشتم. كدوم قسمتها زگیل می زنه، كل آلت تناسلی یا قسمت خاصی؟ آیا پایینه ییضه نزدیك پا هم یه دونه زگیل بزنه علتش همینه یا نه؟ زگیل ها افزایش پیدا می كنه؟ چون الان چند وقتی هست همین یه زگیل رو دارم

برای اطمینان، به هیچ وجه خجالت نكشید، نترسید، و زودتر به پزشك متخصص مراجعه كنید. فقط معاینۀ نزدیك پزشك است كه میتواند شما را مطمئن كند باید برای سلامتی خود و خانواده مراقبتها و راههای درمانی پیش گیرید، یا مسئله خاصی نبوده و جای نگرانی نیست. زودتر به پزشك مراجعه فرمایید.

رها

3 دی 1392 ساعت 16:00

وحشتناكه!

بیخیالش

3 دی 1392 ساعت 16:33

وظیفه دولت و سران مملكته كه واردش كنن

ناشناس

3 دی 1392 ساعت 17:38

به امید خدا روزی ایران به شكل بزرگترین مركز بیماریهای ناشناخته در كتاب گینس ثبت میشود.مگر همین آلودگی هوا خیلی پیش پا افتاده است . در آینده میبینیم كه چقدراز بچه های امروزی به سرطان و بیماریهای ناشناخته . دیگر مبتلا شده اند. دوست دارم زنده نباشم تا اون روز و نبینم. به عقیده من این مطالب رو هم ننویسید .مردم ما كم فكر و خیال دارند. این هم به اونها اضافه بشه

هادی همدانی

4 دی 1392 ساعت 00:04

شوخی نكن جنتلمنننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن.ان شاا... كه درمان میشه توسط متخصصان خودمون

یدالله

4 دی 1392 ساعت 09:29

وزیر بهداشت هم كه پول نداره واكسن وارد كنه.....

مژده

4 دی 1392 ساعت 10:19

تا جایی كه من اطلاع دارم این بیماری فقط از راه مقاربت انتقال پیدا می كند و انسانهای پاكدامن در امنیت هستند وبه نظر من كسانی كه مبتلا می شوند حقشان است مباركشان باشد و چه بهتر كه بچه دار نمی شوند، فقط ای كاش این زیگیل ها توی صورتشان در می آمد كه همه بفهمند این آدمها چه كاره هستند>

ایمان

8 دی 1392 ساعت 11:01

خانم مژده باافكار ادمایی مثل شما اوضاع بیماری تو مملكت به این وضعیت فعلی رسید. درمورد ایدز هم اقایون مسئولین هم عقیده شما بودن كه ایدز تو مملكت اینطوری رواج پیدا كرد. انقدر با مسائل تعصبی و احساسی برخورد نكنین

مژده

9 دی 1392 ساعت 16:37

آقای ایمان من اصلاً احساسی نیستم، فقط نظرم اینه كه پیشگیری بهتر از درمانه. چرا بجای اینكه مراقب هرز رفتنمون باشیم دنبال آمپولهای گرون قیمت درمانی بگردیم یا اینكه دست به دامن مسئولین بشیم كه گندكاری مارو درمان كنن؟! خب بهتر نیست كه سالم زندگی كنیم

سامان

11 دی 1392 ساعت 01:22

خانم مژده، شما اطلاعتون كافی و درست نیست چون اگر آرزوتان برآورده میشد، بعید نیست كه الان خودتان با چند عدد از این زگیلها روی صورتتان تو انظار عمومی دیده میشدید! درست خوندید. یه نظری به مطالب جدیدتری كه درباره اچ پی وی گذاشتن بیاندازید. اون طور كه از قول متخصصانش نوشته زگیل تناسلی اونقدر شایعه كه بعضی از انواعش، انسانای به قول شما پاكدامن و زن و شوهرای وفادار به یكدیگر و یا حتی نوجوانای بدون رابطه جنسی رو هم مبتلا میكنه. البته من كاری به نوشته های اینا ندارم. بیشتر طرز فكر شما برام جای سواله. خلط مبحث پاكدامنی در مباحث سلامت جنسی یا سلامت روان، مثل تفكر مردم عقب افتاده قدیمه كه در گذشته ابتلا به وبا و طاعون و... این جور مباحث حوزه سلامت جسمی رو به ناپاكی و تصرف شیطانی و... ارتباط میدادن. گمونم اگه شما در زمان قدیم بودید، جزو همونا بودید كه به جای از بین بردن موش و توصیه به بهداشت عمومی، مبتلایان فلكزده رو جزو افراد شیطان میدونستین و میسوزوندینشون! یا بیمارای روانی رو تحت سیطره شیاطین و اهریمن و جادو و جنبل میپنداشتین و به جای درمان غل و زنجیر میكردین. باور كنید بیماریهای جنسی و روانی هم مثل سرماخوردگی و سرطان و... ایناست. توی هر چیزی عكس شیطان نبینید. من به سهم خودم از جام جم سرا واقعا ممنونم كه بالاخره در این وانسفای نااگاهی (كه معتقدم همین دلیل و بعد هم طرز تفكر امثال شما، باعث انتشار این بیماریها حتی بین زن و شوهرا شده) بر خلاف خیلی از سایتهای دیگه كه كم هم نیستن نگاه و تفكر علمی و درستی رو پیش گرفته. شاید همین تفكر كمك كنه بیماریهای جنسی یا روانی هم مثل بیماریهای سخت و آسون جسمی نگاه بشه بهش و مردم همون طور كه برای زكام یا درمان خال روی صورتشون بدون هیچ خجالتی میرن پیش پزشك و درباره مشكلشون حرف میزنن، به راحتی برای این بیماریها هم بروند پیش پزشك. باز هم میگم: البته اگه شما با این نوع تفكرتون بهشون اجازه بدین كه خجالت در این باره رو كنار بذارن. اگه به پزشك مراجعه نمیكنید كه بدونید زگیل تناسلی خیلی شایعتر از اینه كه فكر میكنید، حداقل مقاله جدیدشون رو به اسم شایعترین بیماری تناسلی بخونین یا خودتون یه سرچ درباره ش بكنید.

مژده

11 دی 1392 ساعت 09:25

مثالتون خیلی قشنگ بود «آدمهایی كه بیماری روانی دارند»!!!!! همشون میگن ما دیوونه نیستیم! شما از موضع یه آدم مبلا صحبت می كنید! خجالتو موقع رفتن پیش دكتر نباید كشید..دكتر محرمه.. در ضمن اینكه از نظر آدمهای مریض طرزفكرت عقب مونده باشه خیلی بهتر از اینه كه دنبال درمان جدیدترین بیماریهای آمیزشی باشی! برای تمام كسانی كه مبتلا شدن آرزوی بازگشت سلامتی دارم.

مژده

11 دی 1392 ساعت 09:35

آقای سامان منكه شنیدم تمام كسانی كه ایدز میگیرن هم میگن از آرایشگاه بوده یا رفتن دكتر اینجور گرفتار شدن، برای این مورد هم همینطوریه. در ضمن اگه شما به خودتون شك ندارید چرا انقدر بهم ریختید .شما هم جزء اون دسته هستید كه بعلت ابتلای خودتون دوست دارید همه آلوده بشن. خدارو شكر من این بیماری رو ندارم كه بخواد چندتاش تو صورتم دربیاد. امیدوارم شماهم زودتر خوب بشید.

سامان

12 دی 1392 ساعت 01:47

مژده خانم، من در هیچ جای نظرم نگفتم خودم مبتلا شدم یا خیر كه میگویید «شما هم جزو اون دسته هستید كه به علت ابتلای خودتون دوست دارید همه آلوده بشن»!!!! یا «امیدوارم شما هم زود خو ب بشید»!!!! به عرضتان برسانم من خودم دكترم، نه در مبحث سلامت جنسی، ولی در حوزه خودم بسیار دیدم كسانی را كه با نگاه و تفكراتی مثل شما دچار بیماریهایی شدند كه فكر نمیكردند و از آن بدتر با دیر متوجه شدن و دیر اقدام كردن و ناآگاهی بیماری آنها عودت كرده. شما بدرستی میگویید «خجالتو موقع رفتن پیش دكتر نباید كشید..دكتر محرمه» ولی توجه ندارید كه چه مسائلی باعث آن افراط و آن عود كردن بیماریها و این خجالتها میشود. به هر حال قصد من بحث كردن با شما نیست. یك مثال قدیمی هست كه میگوید آدم خواب را میتوان بیدار كرد اما آن را كه خود را به خواب زده نه. میل خودتان است هر قدر میخواهید بخوابید و دیگران را بیمار بدانید. روزی كه همین به قول شما مبتلایان زگیل بر صورت! شمای به قول خودتان «پاكدامن» و «از آرایشگاه ایدز نگرفته» را مبتلا كردند سروكارتان به كسب اطلاعات بیشتر برای درمان و مراجعه به دكتر خواهد افتاد. عرض كردم، از این دسته بیماران كه متعصبانه میاندیشند بسیار دیده ام در كارم. پشیمانی اغلب انها را هم بعد از عود كردن بیماریشان دیده ام كه تكرار میكرده اند كاش قبلا اطلاعات درستی داشتند و با دگمیت و تعصب به این طور بیماریها نگاه نمیكردند. تا ان زمان بنشینید پشت كامپیوترتان و خودتان را با متهم كردن و شیطان و فاسد و حقشان است و بیمار دانستن دیگران سرگرم و مشغول فرمایید. امیدوارم در این چند صباح عمرم روزی را ببینم كه در این ملك تفكرات درست و علمی، نگاههای قرون وسطایی را كنار زده باشد بلكه زندگی برای همگان راحت و بیماریها در خانواده و جامعه (یا به قول خودتان فساد) كمتر شده باشد.

مرتضی سلیمی

13 دی 1392 ساعت 15:29

باسلام وعرض تبریك این ماه عزیز خدمت همگی آیا این بیماری غیر از رابطه ی نا مشروع هم انتقال می یابد اگر انتقال می یابد راه های دیگر را هم بفرمنایید تا پیشگیری صورت پذیرد اللهم اشف كل مریض ....اللهم الرزقنا عافیه فی الجسم

ویروس، باكتری، میكروب، بیماری و مانند اینها به ارزش، غیر ارزش، هنجار، ناهنجار، سیاست، مذهب، مشروع یا نامشروع كاری ندارند؛ آنچه شایعشان می‌كند روشها و عادات بهداشتی یا غیربهداشتی است. بنابراین، چنان كه متخصصان این حوزه فرموده‌اند بله ممكن است در ارتباط با همسر نیز اگر اصول بهداشت رعایت نشود به برخی بیماریهای جنسی، بخصوص زگیل تناسلی كه بسیار شایع است هم مبتلا شد. اگرچه چند مطلب در این باره منتشر شده، سعی می‌كنیم در صورت دسترسی به مطالب علمی بهتر به قصد اطلاع رسانی منتشر كنیم. ممنون از توجهتان.

دكتر پارسا

17 دی 1392 ساعت 17:50

یك راه درمان در شروع بیماری زگیل تناسلی بدنبال مقاربت جنسی استفاده موضعی از داروی نظافت است كه موثر واقع گردیده است تا 80% موارد

مسافر

18 دی 1392 ساعت 11:28

باسلام. دوستان عزیز لطفا این بیماری رو به خیانت زوجین ربط ندهید.پسرمن 5سالش بود كه به این بیماری مبتلا شد بارها به دكتر پوست وغیره مراجعه كردم ودراخر بادارو وشوینده های مناسب برطرف شد.به نظر شما یك پسر5ساله روابط رجنسی داشته كه به این بیماری مبتلا شده بود.ممكنه این بیماری واگیردار باشه وشریك زندگیشون هم مبتلا بشه اما تهمت زدن وبرچسب خائن بودن یكی از طرفین كاردرستی نیست.میتوان ازراه های پیشگیری استفاده كرد تا طرف مقابل مبتلا نشه.درظمن این بیماری پوستی است ونوعی قارچ به شمارمیاد.وهركجای بدن كه بیشتردرمعرض رطوبت ودورازنور باشه بیشتر اسیب میبینه.

فربد

28 دی 1392 ساعت 12:51

سلام.نتیجه قسمتی از تحقیقاتم رو اینجا اعلام میكنم تا دوستان ببینند.دوستان توجه كنند كه تمام این مطلب مربوط به كسانیست كه به زگیل تناسلی مبتلا شده اند و درمان كرده اند و نگران عود,انتقال,ریشه كن شدن یا نشدن و چگونگی انجام آزمایش جهت فهمیدن این فرآیند هستند. كسی كه مبتلا به زگیل تناسلی شده باشه و درمان كرده باشه و 1 سال از آخرین درمانش گذشته باشه و دیگه هیچ ضایعه ای نداشته باشه احتمال 30% داره كه ویروس و DNA ویروس برای همیشه از پوستش پاك شده باشه كه در این صورت برای این دسته از افراد احتمال عود و انتقال وجود نخواهد داشت مگر اینكه مجددا با آلودگی تماس پیدا كنند.و نیز برای آن 70% افرادی كه ویروس برای همیشه در پوستشان میماند,1 سال بعد از آخرین درمانشان و تا آخر عمرشان احتمال عود بسیار كم است اما احتمال انتقال ویروس همیشه 70% است.درضمن برای اینكه شخص بداند ویروس ریشه كن شده یا هنوز مانده میتواند آزمایش PCR انجام دهد.و بهتر است نمونه آزمایش PCR هم از پیش آبراه و هم از محدوده نقاطی كه قبلا در آنجا زگیل داشته و درمان كرده گرفته شود.درضمن این دسته از افراد میتوانند تا 90% به فرایند نمونه برداری و جواب آزمایش PCR اعتماد كنند.در صورتی كه جواب آزمایش منفی شود شخص میتواند خود را در آن 30% افراد ببیند و خیالش راحت شود كه از شر این ویروس خلاص شده است...

امیر77

6 بهمن 1392 ساعت 12:33

الله اكبر

سروش

24 بهمن 1392 ساعت 00:49

سلام من زیر گردنم زگیل در اومدراه حل از بین بردنش چطوره

فاطی

27 بهمن 1392 ساعت 07:29

با سلام خدمت دوستان عزیز به خدا قسم می خورم كه در طول زندگی یك بار ب رابطه ی نامشروع فكرنكرده ام چه برسد به انجام. ان شوهرم هم اهل هیچ برنامه ای نبوده ونیست پس چرا من كم اقبال به زگیل تناسلی مبتلا شده ام ما را درك كنید كه چه زجری میكشیم وبا حرفهای ناآگاهانه اعصابمان را بهم نریزید

حسن

26 فروردین 1393 ساعت 01:21

ممنون از اطلاع رسانی ،واكسنش نیست اما علایمش معلومه كه با معشوقه خود مقاربتی نباشه لطفا علایمش رو نقل قول كنین

سارا

28 فروردین 1393 ساعت 17:13

من و همسرم هیج كدام رابطه نامشروع نداشتیم و نداریم ولی متاستفانه هردو مبتلا شدیم علتش رو هم نمیدونیم - ولی جای سوال هست برام كه چرا میگن از رابطیه نامشروع میاد؟


پربازدیدترین ها آخرین مطالب
تبلیغات
پیام های شما
  • سلام خسته نباشید من برای ارسال عكس در قسمت تصاویر دلبندتان ، دكمه ارسال را می زنم ولی دكمه ارسال كار نمی كند با توجه به اینكه فرمت عكس jpg می باشد و 30*320 پیكسل لطفاً راهنمائی فرمائید
    جام جم سرا: بررسی كردیم، دكمه ارسال عكس بخوبی كار میكرد. تصویر باید كادر مربع باشد. دقت فرمایید در تنظیمات مرورگرتان جاوااسكریپ فعال باشد.
  • دلتنگی یعنی بهانه ای كه با هیچ فاصله ای پر نمی شود. شوهر عزیزم امیدوارم زودتر كارات حل شه برگردی
    مژده
  • جوجو جان بخداااااااااااااااااا دوست دارم الهی فدات بشم مطمئن باش بخاطرت هر كاری میكنم ، میخوام فقط خوشحال باشی زندگیم
    مسعود